Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pedagógiához - Cikkek és egyéb hasznos dolgok 29

2018.07.01

A gondolat hatalma, a tudatosság emelése

A legnagyobb titok, amely az emberiség elől sok évezreden keresztül rejtve volt,

az az, hogy a gondolatainknak teremtő ereje van.

Azt, hogy az a világ, melyben élünk milyen,  mindig az egyéni gondolatok összessége, azaz a kollektív tudat határozza meg. 

Minden gondolatunk energia, amely hasonló minőségű energiát vonz magához. Ez a Vonzás Törvénye.

Nézzünk csak körül, és gondoljuk át eddigi történelmünket, vagy a jelenünket. Évezredeken keresztül, mennyi félelem, szorongás, gonoszság és rosszindulat járta át szívünket, lelkünket, és tartotta, tartja még ma is fogságban gondolatvilágunkat. Csoda-e hát, ha az a világ, amelyet érzékeltünk, tapasztaltunk, és látunk még most is, ennyi nélkülözést, háborút és erőszakot hordoz magában?

Könnyű mindig a külső körülményeket hibáztatni, és az áldozat szerepében tetszelegni, de most, hogy már tudjuk az Igazságot, változtatni is képesek vagyunk.

Lássunk egy kicsit e jelenség mögé,

és vizsgáljuk meg a közvetlen környezetünket,

a családi életünket, a munkahelyünket, a barátainkat, az ismerőseinket, vagy azokat az embereket, akik valamilyen módon keresztezik utunkat.

Milyen a kapcsolatunk velük, jól érezzük-e magunkat otthon, vagy ahol dolgozunk, vagy a barátaink társaságában? És általában mit tapasztalunk, ha vásárolni, utazni indulunk? Kedves emberekkel találkozunk? Kellemes élményeket szerzünk? Ha igennel válaszolunk, akkor valószínűleg minden rendben van velünk. 

Ellenben, ha olyan emberekkel vagyunk körülvéve, és szinte mindig olyanokba botlunk, és olyanok az életkörülményeink, akikkel, és amelyben rosszul érezzük magunkat, akkor a hibát önmagunkban kell keresnünk. 

Ekkor érdemes egy kis időt szánni arra, hogy Agykontrollos kifejezéssel élve, "gondolat nagytakarítást" végezzünk.

Úgyhogy rajta mindenki! Söprögessünk csak saját gondolataink háza táján, teremtsünk rendet bennük, és máris jobban fogjuk érezni magunkat!

Read more: http://tegyukszeppeavilagot.hupont.hu/31/a-gondolat-hatalma-a-tudatossag-emelese#ixzz4dC8dm6o1

 

,,Az ember boldogságát csak az dönti el, ami lelkében van. Élhetünk egy és ugyanazon környezetben, és mégis egészen más világban.

Hogy milyen a világ, amiben élünk, az tisztára lelkünk mivoltától függ.” (Dániel Anna)

 

 

,,Némelyik ember irigyli a másik boldogságát, holott lelkét kellene irigyelnie, mely a boldogság befogadására és átérzésére képes.

A történéseknek mindig saját lelkünk ad súlyt és jelentőséget.” (Dániel Anna)

 

 

Mi ketten igazán hűséges jó barátai tudtunk egymásnak lenni jóban, rosszban. (Dániel Anna)

 

Felelősség és tükröződések

 

Minden, ami a világodban megjelenik, azt te hoztad létre. Minden, kivétel nélkül, téged tükröz.

 

Ha az önismeret útjára lépsz, mert szeretnéd mélyebben megérteni és átalakítani a világodat, van néhány alapelv, amelyek nélkül nem érdemes útra kelni.

 

Talán az egyik legfontosabb a felelősség kérdése: minden, ami a világodban megjelenik, azt te hoztad létre. Minden, amivel találkozol, ami megmutatkozik, az azért nyilváníthatja meg magát, mert te megengedted, engedélyt adtál ahhoz, hogy ott legyen. Ahogy az ősi igazság is tanítja: ahogy fent, úgy lent, ahogy kint, úgy bent.

A külvilágunk minden esetben minket – a belvilágunkat - tükrözi: minden esemény, ami ott megjelenik, még azok is, amikkel egyáltalán nem értesz egyet.

Kivétel nélkül minden azért tud számodra megmutatkozni, mert benned – belül, rezgésként, érzelemként, mintaként – ott rejlik.

A külvilág a belvilágunk tükörképe. Ez akkor is így van, ha nem tetszik, amit a tükörben látsz vagy derült égből villámcsapásként ér a látvány – tehát, ha nem vagy tudatos arra , mi van benned és meglepetésként érzékeled mint külső eseményt. 

 

Vannak tehát olyan „teremtéseink”, amelyeket szintén mi hoztunk létre, de nem igazán szeretnénk ezt elfogadni, ezért inkább másra hárítjuk.

Mást teszünk felelőssé azért, amit mi tapasztalunk, ami a mi világunkban megjelenik: a gyerekkorunkat, a főnökünket, a céget, a kormányt, az anyósunkat, a párunkat, a pénzügyi helyzetet, a szerencsét, az öröklődő géneket, az influenzavírust, az orvost, azokat, akik a színfalak mögött irányítják a dolgokat stb.

Mindig találunk valakit, akire lehet mutogatni, akinek így vagy úgy kellett volna viselkednie ahhoz, hogy az a dolog, ami nekünk aktuálisan nem tetszik, másként alakuljon. 

Azt még könnyen elhisszük, hogy pozitívra kell hangolni a rezgésünket ahhoz, hogy a vágyott állást/partnert stb. bevonzhassuk.

Viszonylag könnyen megy annak a megértése, hogy önmagunknak kell megfogalmazni, milyen partnert szeretnénk, és önmagunknak kell méltóvá válnunk ahhoz, hogy az illető meg is jelenhessen az életünkben.

A párkapcsolat, de tágabb értelemben véve minden kapcsolatunk csodálatos lehetőséget ad arra, hogy a másik reakcióiban, viselkedéseiben önmagunkkal, a saját árnyékos részeinkkel találkozzunk. Egészen biztos ugyanis, hogy a téged mélyen érintő dolgok – minden, ami másokban idegesít -, az benned is ott van valahol, arra várva, hogy szeretettel elfogadd.

 

Érdemes a viszonyainkra így tekinteni és végignézni, hogy mit tükröznek belőlünk – hiszen alkalmat adnak arra, hogy ami „odakint” nem tetszik, azt „idebent” meggyógyítsuk, elfogadjuk, szeretetet adjunk neki.

 

A felelősségvállalás tehát azt is jelenti, hogy tudatosan figyelsz arra, ami veled történik, amit mások közvetítenek számodra – hiszen önmagadról üzennek.

Aztán pedig veszed a fáradságot, hogy megvizsgáld, az adott dolog, tulajdonság hogyan jelenik meg a te életedben, személyiségedben. Csakis önmagadért vállalhatsz felelősséget, a saját jól-létedért, a saját életedért, a saját teremtéseidért – mások életéért nem. De a sajátodért 100 %-os felelősséggel tartozol. Csak figyeld meg a változást, amelyet ennek az egyszerű alapelvnek a betartása hoz az életedbe :)   A felelősséget persze nagyon szívesen hárítjuk néhány esetben, jelesül, amikor nagyon kényelmetlen, kellemetlen, csúnya, amit a tükörben látunk. Ilyenkor szoktunk ragaszkodni a  tükörtől való elkülönülésünkhöz – kötjük az ebet a karóhoz, hogy de márpedig a másik a hibás, az ilyen-olyan, bezzeg én, mindent jól csináltam, éreztem, viselkedtem stb.

 

Az árnyékos részeinkkel való szembesülés persze nem egy láblógatós tengerparti vakáció, hanem húsba vágó élmények, találkozások, ráeszmélések és érzelmi drámák sorozata. Ezen azonban célszerű átküzdeni magadat, ha valódi eredményekre – igazi önismeretre, valódi kapcsolatokra, valódi énre, valódi boldogságra – pályázol, vagy ha ezt még nem igazán érted, de jelenleg igazán rosszul érzed magad a bőrödben, és nagyon utálod, amit az életednek nevezel. Ebben az esetben ugyanis az árnyék-részeid megértése és szeretettel történő elfogadása kulcsfontosságú.   

 

Amiért felelősséggel tartozol, arról neked kell gondoskodni, neked kell gondozni, a vadhajtásokat lenyesegetni, táplálni és törődni vele. Te teremted meg, te hozod létre és tartod életben – az ember tudatos teremtőnek született, a saját világát, életét, személyiségét teremti meg minden egyes napon. Rajtad múlik, milyen világot, életet teremtesz magadnak – 100 %-ban a saját felelősséged, ugyanakkor egy elképesztő lehetőség, amit kár lenne veszni hagyni és elpazarolni...  

 

Forrás és a teljes cikk: http://www.hazateres.net/index.php?option=com_k2&view=item&id=129:spiritu%C3%A1lis-t%C3%A9vhitek-ii-a-felel%C5%91ss%C3%A9g&Itemid=4

 

 

,,Amire a figyelmedet fordítod, abból lesz mindig, egyre több. Akkor is, ha azért figyelsz rá, hogy elkerüld.

Az pedig, hogy mire figyelsz, mindig egy döntés.

Tégy egy kísérletet: bármennyire is keményen próbálkozol, nem fogsz tudni egyszerre hálát érezni mindazért, amit eddigi szerelmeidtől kaptál és keseregni azon, mennyire szomorú a sorsod. Választanod kell a kettő között. És amelyiket választod, az kap egyre nagyobb teret az életedben. Nos, melyik legyen? A hála vagy a kesergés?”

 

Próbáld ki te is, és derítsd ki, igazam van-e!

Gyógyító kérdésed mára: Mi mindent köszönhetek eddigi szerelmeimnek?

Mai szerelemteremtő mantrád: Minden egyes napon számtalan dolog történik velem, amiért hálát adhatok.

Kislány a tükörben

A kétéves-forma kislány egy ideig távolról nézegette magát az áruház hatalmas tükrében. Mindenfélét kipróbált. Először azt nézte, mi történik, ha ide-oda járkál: elment a tükör végéig, és izgatottan figyelte, amint az utolsó haja szála is eltűnik belőle. Aztán visszaszaladt középre, és lassan kisétált a túloldalon. Majd elrohant a tükör előtt, és azon igyekezett, hogy közben még lássa is magát. Miután ebbe belefáradt, lassan odasétált a tükörhöz, és megérintette. Rácsodálkozott a kezére, a mozdulataira. Aztán egyszer csak adott egy nagy puszit magának a tükörben. Felkacagott, és elkezdte össze-vissza csókolni a tükörben lévő, egyre hangosabban nevető mását.

Teljesen belefeledkeztem a látványba, és már nem emlékeztem rá, hogy csak pár percet akartam itt tölteni, amíg beszerzem azt az egy dolgot, amire éppen szükségem volt. Most nem akartam hosszan körbesétálni, és begyűjteni mindent a listámról, csak egy gyors beköszönést terveztem. Ám az önmagát ennyire szerető kislány öröme magával ragadott, és teljesen leálltam: a hatékony intézkedés terve szertefoszlott.

A kislány egyáltalán nem törődött a környezetével. Nem érdekelte, ki az, aki nézi, és ki az, aki nem, és azzal sem foglalkozott, ki mit gondol róla. Eszébe sem jutott, hogy lenne bármi szégyellnivaló abban, amit tesz.

Akkor arra gondoltam, én is szeretnék ide visszatérni.

Visszatérni oda, ahol az önmagam iránt érzett szeretet feltétlen. Tudatosítani akarom újra, hogy a fizikai szinten a saját testem a hozzám legközelebb álló barátom. Hirtelen elöntött a hála, és elkezdtem megköszönni a testemnek mindazt, amit eddig értem tett: hogy elhozott az életemben idáig, ahol most tartok, hogy annyi örömet élhettem át általa, hogy annyi mindent alkothattam rajta keresztül.

Szóval, ha egyszer azt látod, hogy egy nagyáruházban a tükröt csókolgatom, tudd: nincs baj. Visszatértem.

Gyógyító kérdésed mára: Mit tehetnék ma, aminek a testem kifejezetten örülne?

Mai szerelemteremtő mantrád: Hálával és szeretettel gondoskodom a testem jóllétéről.


Ha szükséged van plusz szeretetre az életedben, a könyvet itt tudod megrendelni!

Ha egy barátodnak kívánsz szerelmesebb életet, lepd meg őt karácsonyra!

Forrás: http://www.krisznadasiwrites.hu/blog/szerelmeskonyv-sarkadi-kriszta/

 

Ha szeretnéd mélységesen megszeretni önmagad, és ezáltal ellenállhatatlan vonzerőt gyakorolni mindenre, amit életed részévé akarsz tenni, akkor feltétlenül szerezd be a Szerelmeskönyvet!

Így napról napra - saját megtapasztalásaidon keresztül - olyan tudás birtokába jutsz, amely egész további életedet meghatározza.

 

 

 

- „Énképünk minősége határozza meg, hogy merre visz az utunk, felfelé vagy lefelé.”

- Az önmagunkról alkotott kép.

,,Ha értékes személynek tartjuk magunkat, olyan út nyílik előttünk, amely meghozza majd az elégedettséget, a teljesítményt, az örömöt.”

 

 

Szállj le a ,,horogról”., a ,,döglött lóról.”

 

,,Bármi is van a fókuszodban, azt fogod látni és észrevenni. Tehát a fókuszod megváltoztatásával mást fogsz tapasztalni és látni mint előtte.

Az is bizonyított a kvantumfizikában, hogy aminek figyelmet szentelünk, azonnal megváltozik. Így változik meg az érzés is az energia azaz a kvantummezőben.

Megváltoztatjuk a fókuszt, a figyelem irányát és a szeretet-alapú érzésekre figyelve a változás azonnal bekövetkezik.” https://www.scc.world/hu/rolunk/szupertudatos-onfejlesztes-tm/

 

,,El kell jutni oda, hogy feladod a harcokat. Másokkal és saját magaddal szemben is. Van egy mondás, hogy ha bizonytalan vagy egy döntésben, kérdezd meg magadtól, mit tenne most a szeretet. Aztán hallgass befelé, és tedd azt, amit a szíved súg. Ezért néha hátrébb kell lépni, és átgondolni, mielőtt túl mély sebeket ejtünk a másikon. Ez az egyetlen út a boldogsághoz. Ha megtanulsz szeretni.”

 

Hergeld magad a Szeretetre, Jóra, Sikerre.

 

 

Elsősegély szorongás és pánik esetén

Még nem írtam arról a blogon, hogy például *mi az azonnali teendőd, ha nagyon rossz érzések, ijesztő negatív gondolatok törnek rád… *de tegnap egy olvasói levél (amit ezúttal is megköszönök) rádöbbentett, hogy ez

pedig fontos lenne. Hiszen napjainkban, ha nem vértezzük fel magunkat kellőképpen a külvilág egészségtelen befolyásai ellen, mindenkinél előfordulhat olyan helyzet, hogy rosszul lesz. Nekem is volt néhány ilyen esetem.

Tehát, ha rád tör a szorongás és a pánik, *hogyan tudsz azonnal könnyíteni magadon, kijönni a pácból? * Méghozzá az emberi lény mindennapi élettanát figyelembe véve, azt fejreállító vegyszerek nélkül,

nem hétköznapi és egészségbarát módon, *TERMÉSZETESEN*?

 

1. A képzelet használata

Pandóra szelencéje: bezárni a pánikot. A fájdalmat és a félelmet

képzeletben *zárd be egy erős dobozba* (vagy páncélszekrénybe, vagy hasonló helyre – ez lesz Pandora szelencéje),

amit szintén képzeletben jó szorosan lakatolj le, hogy távol tudd magadtól tartani őket addig, amíg oldva nem lesznek.

 

 

2. Szeretetmondatok

A félelem és a pánik legnagyobb elűzője az IGAZI szeretet.

Ezért mondogass magadnak ilyen és ehhez hasonló mondatokat:

  * Annak ellenére, hogy rossz állapotban vagyok,mégis megpróbálom elfogadni magamat.

  * Annak ellenére, hogy mellkasi égés fájdalomtól is szenvedek, mégis megpróbálom elfogadni magamat.

  * Annak ellenére, hogy gerinc és fejfájásom van, mégis megpróbálom elfogadni magamat.

  * És így tovább. Minden nehéz érzelmet, illetve testi tünetet

                            helyettesíts be *a saját szavaiddal,* ami előjön.

 

3. Masszázs, érintések

Elsősegély szorongás és pánik esetén: meridiánpontok kezelése

      Az előbb felsorolt mondatok mondogatása közben a testednek az alábbi képeken bemutatott pontjain masszírozd magadat, a pontokat szépen sorba véve, egymás után (alap: ÉFT).

 

4. Vízivás

Vízivás. Elsősegély szorongás és pánik esetén.

Ilyenkor szinte biztos, hogy a tested kifogyott a vízből, dehidratált állapotban van. Ezért igyál egy pohár tiszta vizet! Az agysejtjeidnek szüksége van a vízre.Ebbe a vízbe, ha nincs benne,

tehetsz egy pici tengeri sót is, mert könnyen lehet, hogy a testedben felborult a kálium-nátrium egyensúly. Ugyanis a szorongás és pánik okozta izomgörcsök és szívzavarok a sót is felemésztik a szervezetedből.

 

 

5. Vitamin- és ásványianyag, tápanyag pótlás

Ilyenkor szinte biztos, hogy a tested kifogyott egy vagy több, számára fontos tápanyagból is.

Ezért ha tudsz, nagy adag (legalább 500 mg – nem tévedés!) organikus eredetű,

lehetőség szerint vízben oldódó C-vitamint vegyél be,

és a bevételét megismételheted két óra múlva.

Ez támogatja az agysejtjeid regenerálódását

és az izmaid feszültségének oldódását.

És még további vitamin és ásványi anyagra, tápanyagokra is szüksége lehet

a testednek, például Omega 3-ra. (megj. hekk, ginzeng, rózsagyökér, maca, gulan,

fehérjék - túró, lencse, csírák, magok, gyógynövények, zöldségek-gyümölcsök)

 

6. Torna

Végezz 100 vállkörzést, 100 bokakörzést, és szintén 100-szor szorítsd össze és engedd el a farizmaidat. Vagy más hasonló, egyszerű és biztonságos tornagyakorlatokat is kitalálhatsz. Ez is oldja a feszültséget.

Az előbbieket kitartóan ismételd addig, amíg a tünetek enyhülnek vagy elmúlnak. Forrás: http://www.lelkirendrakas.hu/elsosegely-szorongas-es-panik-eseten/

 

Vajon mit tudnak azok az emberek, akik, ha bántják őket, akkor

    például elszaladnak, és nem érzik szégyennek a futást?

Miért van az, hogy egyesek olyan egyszerűen képesek kezelni a kötözködőket?

Sőt, hogyan lehetséges, hogy az ilyen embereknek olyan

tiszteletet parancsoló kisugárzásuk van, hogy másoknak még eszükbe sem jut, hogy beléjük kössenek?

Mit csinálnak ők, amit te talán önhibádon kívül nem, mert nem tanítottak meg rá, nem így neveltek?

Ezeket:

  * érzikhogy tiszteletre méltóak, hogy van valaki, aki támogatja, megvédi és feltétel nélkül szereti őket.

  • a saját fejük után mennek,
  • hallgatnak a testük jelzéseire,
  • és ha azt súgja, hogy valahol nem biztonságos, oda csak akkor

        merészkednek, ha nagyon muszáj, és csak megfelelő védelemmel

  * igyekeznek minél kevesebb időt tölteni nemszeretem dolgokkal, és

     minél többet a szeretem dolgokkal,

     mert tudják, hogy a nemszeretem dolgok gyengítenek

  • ki tudják és ki merik fejezni az érzelmeiket.
  • Elfogadják a félelmek jelenlétét is,
  • minden állapotban tisztelik magukat,
  • kivédik és elengedik a negatív érzelmek káros hatásait.
  • Ha egy kivédési módszer nem válik be, akkor másikat keresnek.
  • Nem restek segítségül hívni akár még az Univerzumot is

  * ha ismeretlen és új helyen járnak, akkor is biztonságban érzik

    magukat, mert a pajzsuk megvédi őket.

    Forrás és a teljes cikk: http://www.lelkirendrakas.hu/gyakorlatok/stresszoldo-konyvek/hogyan_dobj_vissza

 

Fontos megemlíteni, hogy a gondolatokat felépítő érzelmek, benyomások, amelyeket gyakran nem is tudsz megfogalmazni, erősen befolyásolják életed minden pillanatát. Érzelmi beállítottságod szabja meg, hogy reggel, ha esik az eső, az ablakon kinézve szitkozódsz, hogy már megint esik, és ez mennyire rossz! Ezzel az egész napot megbélyegzed, pedig a nap, amely felvirrad, ugyanaz.

A város, ahol élsz, szintén nem változott, de az esőhöz kapcsolódó negatív érzelmek mintegy magukkal sodornak és mágnesként fogva tartanak. Ezután mindegy, mennyire szép dolgok történnek körülötted – amiknek máskor mindig örülsz, ez alkalommal nem érik el a hatásukat. A tudat számára meghatározó lesz az eső ereje. A külső impulzushoz társított érzelem mindent elnyom.

A tudatban rejlő érzelmi töltés ereje láthatatlanul telepszik rá mindenre, te pedig elfogadod az érzelmek alapján megélt valóságod kézzelfoghatóságát. Ott van előtted, hiszen az eső tartalmazza mindazt, amit érzel.

Ezzel meg is teremtetted a gondolatok mentán a saját valóságodat.

A tudat fókuszáltsága az, ami meghatározza, hogy az adott térből mit veszel észre, és azt hogyan éled meg. Ha első gyermeki éveidben az eső élménye kellemes volt, akkor az emlékek hatására újból vidámság tölt el. Ebből is látszik, mennyire meghatározó erejük van a gondolatoknak és az érzelmeknek együttesen. Ezek a valóság apró kis építőkövei. Amennyiben megtanulod ezeket tudatosan használni, úgy képes leszel irányítani életed minden részletét. - Gabriel Norman

 

 

Erős, teremtő lények vagyunk, és minden gondolatunkkal és minden szavunkkal meghatározzuk a jövőnket.

Amikor jó gondolatok járnak a fejünkben, jól érezzük magunkat.

Ha jól érezzük magunkat, jó döntéseket hozunk.

Ha jól érezzük magunkat, és jó döntéseket hozunk, akkor több jó élményt vonzunk az életünkbe.

A tudomány azt állítja, hogy az energiahullámok jelentik az univerzum "anyagát", és minden lélegzetvételünk és minden gondolatunk közvetlen hatással van valamire vagy valakire az univerzumban. A szék, amelyen ülök, a billentyűzet, amellyel írok, és az ablakom alatt a gyönyörű magnóliafa mind-mind energiából áll. A tárgyak rezgésének sebessége határozza meg a forma sűrűségét. Ezt az energiát közvetlenül befolyásolják a gondolataink, a szavaink és a tetteink.

Ezek a gondolatok, szavak és tettek érzéseket hoznak létre, és az érzéseinkből lesz az a valuta, amelyen megvásároljuk élettapasztalatainkat. 

Fejlesszük és használjuk ki azt a képességünket, hogy magunkhoz vonzzuk azt, amire szükségünk van. Ezt úgy érhetjük el, hogy a megfelelő lelkiállapotba kerülünk ( és benne is maradunk ).

Forrás: Louise L. Hay & Cheryl Richardson - Kiemelkedő életet teremthetsz!

http://adwyw.blog.hu/2017/03/19/louise_l_hay_9_titkos_uzenete_az_onmegvalositasrol

 

 

Ne felejtsd el, hogy minden csak tapasztalat! Ha nem sikerült az első kísérlet, akkor nézd meg, miként lehetne másképpen. Siker magától sohasem adódik! - Gabriel Norman

Forrás: http://www.gabrielnorman.org/a-gondolkodas-muveszete/

 

 

 

A rendszeres meditációval könnyedén szerelmes, boldog, harmonikus életet teremthetsz magadnak.  

 

,,Én a rendszeresen meditálók táborát erősítem,

és kijelenthetem, sokkal jobb, mélyebb, és “agyeldobósabb” a szexuális életem, mint azelőtt.”

 

Meditáció – A boldog, sikeres életért, kapcsolatokért

,,A meditáció segít a belső egyensúly és a semlegesség kiépítésében és megtartásában, miközben ráállít a sorsod útjára, hogy ki tudd teljesíteni önmagad. Ha rendszeresen gyakorlod, tudatossá válsz a gondolataidra és cselekedeteidre egyaránt. A szavaid az igazságot képviselik majd, mélyre hatolnak és ösztönözni fognak másokat."

A meditáció immunissá teszi Önt a külső, negatív hatásokkal szemben. Többé már nem lesznek hatással Önre. Félelem - Lelki problémák legyőzése.
Amikor az érzelmi problémákkal szembesül, el fogja tudni fogadni és megbékél velük. Így végre megszabadul a lelki terheitől. Harmónia, Kiegyensúlyozottság.
Az életében minden a helyére kerül. Tiszta, kipihent elméje és belső harmóniája kihat majd az élete külső eredményeire is. 
Forrás: http://www.meditaciosprogram.com/

 

,,A meditációval egyrészt pont az ellenállást szüntetjük meg, oldjuk fel, mind a vágyaink, álmaink, céljaink, mind a boldogságunk elől, s végül a legnagyobb boldogság és szeretet: a megvilágosodás eléréséért alkalmazzuk.” (Molnár József)

 

 

 

,,A humanisztikus teoretikusok (pl Rogers, Masi.ow stb.) azt feltételezik,

hogy minden emberben működik egy olyan belső potenciál, ami afelé hajtja, hogy a saját genuin humán (!) természete szerint éljen, hogy minden erejével arra törekedjen, hogy „önmaga" legyen.”

 

 

Ne gondolj a rosszra, mert stresszhormon kerül szabadul fel, kerül az áramlásba, s pont ez a baj, ez okozza a rossz érzéseket. Ezt kell elkerülni.

Gondolj jókra, rengetegre, pl kisbaba…elmúlt és jövőbeli sikerek stb stb.

 

 

Nyugtató gesztus (saját magát megérinteni, önsimogatni arc-áll ) - önbizalomra is.

 

Önbizalom gesztus – fejet, állat emelni. Torok ,,nyított”.

 

Bőség látványa.

A vágyott dologgal kapcsolatos szavak.

 

 

Tessék keményen odatenni magad.

 

 

A siker kellékei: akarat, szeretet, a fejlődést elősegítő nyugodt, támogató belső és külső környezet, tudás, és a minőségi munka. (Molnár József)

 

 

,,A megfelelő folyadékfogyasztási szokások sokat javítanak az általános közérzetünkön, egészségünkön, emésztésünkön, ezért kezdjen el tudatosan odafigyelni, hogy mit, mikor, menyit és hogyan iszik.”

 

 

,,Evés előtt félórával, s evés után körülbelül egy órával fogyasszunk folyadékot és akkor is javasolt valamilyen meleget inni hideg helyett, mert a meleg segíti az emésztést és nem korlátozza.”

,,A SO megállapítja: butaság, tévhit, hogy evés közben ne igyunk.

Sőt ennek az ellentéte igaz: ha nem cukros üdítőket fogyasztunk vagy alkoholt,

akkor a folyadék segíti az emésztést.”

 

 

,,A légzés szervezetünk egyik legfontosabb energiaforrása.

Minden egyes belégzéssel életenergiát szívunk magunkba. Az oxigén az élet forrása. 

Csak ha sejtjeink elegendő oxigént tudnak felvenni, vagyunk olyan helyzetben,

hogy a rendelkezésre álló tápanyagokat elégessük és így a test működésének fenntartásához szükséges energiát garantáljuk.”

 

 

,,Testépítők, erőemelők edzés előtti itala lehet azon pre-workout készítmények sora, amelyek értágító,

energetizáló és az izom bedurranását eredményező összetevőkkel rendelkeznek. Sok esetben nagy mennyiségben tartalmaznak szénhidrátot, kreatint, valamint a vér nitrogén-monoxid szintjét emelő faktorokat.”

 

 

Az érett, önmegvalósító személyiség 25 jellemzője (Abraham Maslow)

  1. A valóság hatékony észlelése. Realitásérzék, helyes valóságérzés, jó kapcsolat a valósággal. Ez nyilvánul meg a helyzetek és a személyek helyes megítélésében.
  2. Elfogadás önmagunkkal, másokkal és a természettel szemben.
  3. Spontaneitás.
  4. Természetesek és mesterkétlenek.
  5. Örök filozófiai kérdések foglalkoztatják őket.
  6. Problémamegoldóközpontúak. Problémamegoldó tevékenységében annak humán módja legyen a jellemző (a belátás és a gondolkodás, szemben a vak próbálkozással).
  7. Szilárd szokásokkal rendelkezzék, amelyek fizikai és szociális helyzetekben eredményes alkalmazkodást biztosítanak számára. Ezt a perspektívát ígéri a tanuláselméleti koncepció. 
  8. Képes legyen ösztönimpulzusainak örömteljes, szorongásmentes kielégítésére, azaz találja meg a harmóniát vágyai és a felettes én kontrollja (a közösség érdekei és elvárásai) között.
  9. Sokoldalú érdeklődés és tevékenység (tág kiterjedésű mező). Az egy-oldalú „beszűkült” ember mint személyiségminta nem ideális, még akkor sem, ha magas sport- vagy munkateljesítményre, például tudományos tevékenységre vagy művészetre szűkült be. Az igazán jelentős alkotók mindig sokoldalúak.
  10. Reális önértékelés (önismeret), identitás.
  11. Elég erősek, autonomók, függetlenek, és saját meglátásaik által irányítottak ahhoz, hogy néha indulatosnak tűnjenek.
  12. Feladatközpontúság.
  13. A magánélet önállósága és sértetlensége.
  14. Függetlenség a kultúrától és környezettől.
  15. A befogadás állandó frissessége.
  16. Kitágult idődimenzió, azaz a jelen tevékenységnek összefüggésbe állítása a múlttal és jövővel, tervezés. Maslow odáig megy, hogy hangsúlyozza: az önmegvalósító személyiség saját magát és tevékenységét a valóság végső lényegével igyekszik összefüggésbe hozni, abban elhelyezni és ahhoz vonatkoztatva megérteni, érzékletesen „óceáni” attitűdnek nevezi ezt a belső magatartást. A végtelen horizontok: “oceanikus” érzés, vallások.
  17. Interdependencia, azaz a személyiség alrendszereinek egymástól független működése. Az érett személyiség képes arra, hogy például hivatali kudarcának ne vallja kárát a családjával való együttlét jó hangulata.
  18. Belső kontrolattitűd: jól működő, nem infantilis (nem félelemkondicionált), hanem az énképhez igazodó lelkiismeret. Jól szabályozza motívumait (önkontroll).
  19. Magas a frusztráció-toleranciája. Viselkedését nem jellemzi az agresszivitás.
  20. Szociális érzület: azonosulás, együttérzés, gyöngédség.
  21. Mély, de szelektív társas kapcsolatok. Intimitásra törekvés, azaz mély, de megválasztott szociális kapcsolatok, melyekben saját énünk „feloldódik”.
  22. Demokratikus jellemszerkezet: mások tiszteletben tartása.
  23. Etikai (erkölcsi) szilárdság.
  24. Ellenségességtől mentes humorérzék. Filozófikus és gondolatgazdag. Nem mások megtréfálása jellemez, hanem mosolyra késztet.
  25. Alkotóképesség, kreativitás, találékonyság.

http://365letszikra.hu/maslow-piramis-erett-szemelyiseg/ https://www.szemelyiseg-vezetes.hu/az-erett-szemelyiseg-jellemzoi/ Carver, Charles S.-Scheier, Michael F. – Személyiségpszichológia

 

  • Neufeld szerint az érett személyiség három minimális kritériuma az önálló életképesség, az alkalmazkodóképesség, valamint az, hogy legyen önmaga a kapcsolataiban is.
  • Allport listájában többségben vannak a kapcsolati és érzelmi tényezők: az én-érzés kiterjesztésének képessége, azaz a másik örömében való részvétel képessége; a másokhoz való meghitt, szerető, de nem birtokló, beavatkozó viszonyulás; az érzelmi biztonság, önelfogadás, az élet állandó bizonytalansága elfogadásának képessége; és a valósághű percepció és a jártasságok, a saját szakma, mesterség ismerete, a képesség az elmélyülésre. http://mipszi.hu/cikk/160225-erett-szemelyiseg-kerestetik

 

,,Az érett személyiséget dominánsan ,,proszociális” (önzetlen) értékek jellemzik.”

 

Az egészséges személyiség kritériumai:

  • MENNYIRE SZERETJÜK MAGUNKAT: akik nagyon szeretik magukat egészséges személyiségük van.
  • MENNYI FELELŐSÉGET VÁLLALUNK: akik nem kívülről várják sorsuk alakítását, akik nem másokat hibáztatnak, egészséges személyiségek.
  • KÖNNYEN MEG TUDUNK E BOCSÁTANI: minél könnyebben tudunk megbocsátani, annál egészségesebb a személyiségünk.
  • POZITÍV VÁRAKOZÁSOK: Az, hogy mennyire keresünk jót mindenben és mindenkiben. Akik a jót keresik igazán egészséges személyiségek.
  • HOGYAN JÖVÜNK KI MÁSOKKAL: nem lehet egészséges személyiségünk, ha nincsenek jó kapcsolataink embertársainkkal.

Kölcsönösség törvénye:

*minél jobban szeretjük magunkat, annál jobban szeretünk mást. *minél több felelősséget vállalunk, annál jobb a kapcsolat. *minél könnyebben bocsátunk meg, annál jobban fejlődnek kapcsolataink. *minél inkább csak a jót keressük az emberekben, annál jobban jövünk ki önmagunkkal(!!) és velük. *és minél jobban kijövünk más emberekkel annál jobban szeretjük magunkat.

Megfelelés törvénye: Külvilágunk megfelel a belső világunknak. Amilyen bent, olyan kint. Különösen a kapcsolatainkban.

Vonzás törvénye: Olyan embereket vonzunk akik hasonlítanak hozzánk belül. Ahhoz, hogy megváltoztasd a kapcsolataid, változtasd meg a kapcsolatod magaddal.

Amint jobban tiszteljük és elfogadjuk magunkat, jelentősen növekszik azoknak a száma, akikkel kijövünk, Amint növekszik az önbecsülésünk, javulnak a kapcsolataink és több emberrel jövünk ki.

-Mi a titka az önbecsülés javításának?

Kölcsönösség törvénye: Minden dolog amivel növeljük más önbecsülését a sajátunkat is fokozza. Megfordíthatóság törvénye: minden amit azért teszünk, hogy mások önértékelését javítsa, a sajátunkat is javítja.

-Hogyan növeljük mások önbecsülését?

  • HAGYJ FEL A DESTRUKTÍV KRITIKÁVAL: Senkit se kritizálj, mert az lebecsülést sugall, tönkreteszi a másik ember önbecsülését. Semmi más nincs, ami az önértékelést gyorsabban csökkentené, mint a destruktív kritika.
  • LEGYÉL KEDVES: ne vitatkozz. Először a másikat próbáld meg megérteni, ne magad megértetni.

Ha nem értünk egyet valakivel, az éretlen személyiség természetes reakciója az, hogy nyomban érvekkel árasztja el a másikat.

Ezzel szemben az érett személyiséget az jellemzi, hogy először igyekszik megérteni, miért vélekedik vagy érez így vagy úgy a másik.

https://www.youtube.com/watch?v=ONg0a39AZIs

https://thisisyourkingdom.wordpress.com/2015/08/11/brian-tracy-sikeres-szemelyiseg-kialakitasa

 

Azt mondják, hogy ,,ebül szerzett jószág ebül vész el”… Tehát figyeld meg, hogy hogyan mész bele a kapcsolatba, - erőlködve, stresszelve, túl akarva, zárkózva vagy szeretettel, vidáman, megnyílva, pozitívan?

 

,,Amit a másik elsőként érzékel, felfog rólad.

Hogy mit közvetítesz magadról,

Ha te vonzónak és szerethetőnek tartod magad, akkor a másik nem képviselői is annak fognak látni, bárhogyan is nézel ki.

Kezdj el önmagaddal is úgy viselkedni,

ahogy szeretnéd, hogy a leendő párod viselkedjen veled.

Szeresd, becsüld, értékeld, kényeztesd stb. magad!

Ezzel kibocsátod azt azt az energiát magadból,

hogy mire van szükséged.

Így olyan párt vonzhatsz be az életedbe, aki ezt szívesen meg is adja neked.

Legyél nyitott, vidám, barátságos. Éld az életedet, úgy ahogyan éppen szeretnéd.

Ha önbizalmat, magabiztosságot,

„teljesen jó vagyok úgy, ahogyan vagyok" érzését

árasztod magadból amerre jársz,

akkor egyre több tekintetet fogsz magadra vonzani, és hamarosan válogathatsz a jelöltek közül.”

 

  • A helyes testtartás,
  • a mosoly,
  • a szemkontaktus

mindig is a magabiztosság szimbóluma volt.

 

 

A kudarc és a siker, a tanítód legyen.

 

 

,,Légy saját magad tanácsadója, mind szerelmi, mind munkahely-siker ügyben, mintha másé lennél.”

 

 

A tudás, a nyugalom, az akarat, és a szeretet meghozzák a sikert. (Molnár József)

 

 

Az akaratod és a szereteted hozza létre a pozitív jövődet.

Az akaratod és a szereteted bevonzza az akart, szeretett dolgot.

 

Azt mondta valaki, hogy: remélem.

Hát a reményben is van némi mozgosító pozitív energia. De az akaratban sokat erősebb és több. A szeretetben meg még értékesebb.

Pl. Messi sem azért lett focista, mert remélte, hogy az lesz. hanem akart focista lenni, s szeretett, akar, szeret focizni. (Molnár József)

 

 

Attól, hogy nem sikerült ez a süti most, én még ugyanúgy szeretlek, ugyanúgy, ugyanolyan nagyon szeretlek.

 

Van, hogy engedd meg magadnak, hogy valami nagyon zavarjon, mert minél jobban zavar, annál hamarább lépsz a semlegesítése, kiiktatása érdekében, - a jobb helyzetért.

 

Engedd ki, hagyd kiengedni a ,,lendületi energiát”. – Szeresd önmagad. Ne ítéld meg. Szeretet- és Mosoly energia. - Helyettesítés törvénye.

 

 

,,Hiszem, hogy mindenki megérdemel egy olyan munkahelyet,

ahol nincs stressz, ahol nem kell feszengeni, napi szinten rossz érzéseket átélni.”

 

Nem mindegy, hogy a karrierépítést és az anyagi javak előteremtését milyen lelkiállapotban tesszük.

 

A jövő teljes egészében attól függ, hogy mit teszünk nap mint nap. (Gloria Steinem)

 

 

Ahelyett hogy pánikolna, jó teljesítményt nyújt, még jobb teljesítmény nyújt.

 

,,A szegénységtudat és a bőségtudat közötti gondolkodásmódbeli, fókuszbeli, vizualizációsbeli különbség van.”

 

,,Számtalan tanulmány igazolja,

hogy a negatív gondolatok, érzések, szavak és viselkedési minták hatással vannak testi, lelki és szellemi egészségünkre, valamint sikerességünkre és önbizalmunkra.”

 

A cél: ,,Az általad megfogalmazott célok érdekében, az általad elvárt eredményeket tudd megvalósítani.

Ami ezt hátráltatja, azt tudd elhagyni, ami ezt erősíti, azt hozd elő magadból.

Képes legyél olyan eredményeket elérni, melyekhez a jelenlegi gondolkodásoddal, szokásaiddal, ismereteiddel nem tudsz eljutni.”

 

,,Jobb gyertyát gyújtani, mint átkozni a sötétséget.”

„Jóval azelőtt kezdj el kutat ásni, mielőtt szomjas lennél!”

 

„A változtatás titka,

hogy az energiádat nem a régi elleni harcra,

hanem az új felépítésére összpontosítod.”

Szókratész bölcs tanácsa a bizonyíték arra, hogy már az ókorban is tudták:

sokkal jobban jár az ember,

ha a negatív érzelmekre, gondolatokra és cselekvésekre pazarolt energiáit

inkább pozitív dolgok véghezvitelére fordítja. 

Söpörd ki az elmédből és az életedből azokat a dolgokat, amelyek hátráltatnak a változásban, a változtatásban.

Az így felszabadult energiák segítségével a változtatásra tett törekvésed hamarabb meghozza gyümölcsét.

Forrás: https://www.bien.hu/egeszseg-es-eletmod/lelki-harmonia/words-to-live-by-5-inspiralo-idezet-ha-elfog-az-ennel-mar-nincs-lejjebb-erzes/124671

 

Boldogság, Szeretet, Győzelem, Siker, Elérés, Megvalósulás, Haré Krisna, OhM, Jézus.

Erő, Energia, Gazdagság, Bőség, Tágasság. Kiteljesedés, Növekedés, Teljesség. Ánanda, Buddha.

 

 

,,Az érzelmi intelligencia első lépése az, hogy felismerjük az érzéseinket, képesekké válunk arra, hogy megkülönböztessük magunkban a dühöt, a szégyent, az örömöt és a többi érzelmet, és tudjuk magunkban ezt kezelni.”

 

 

,,Azzal együtt, hogy kedves és nagylelkű vagy,

váljál erőteljessé is, hogy ne ingadozz a kihívások közepette.”

 

Mivel a környezetünk a legfőbb befolyásoló tényezőnk,

azaz nagyban alakítja a hangulatunkat, a gondolatainkat vagy a világról alkotott képünket az,

hogy kivel

és miről beszélgetünk,

ezért nagyon fontos az, kik vesznek körül a mindennapokban.

 

Fontos, hogy olyan emberekkel vedd körül magad, akik a legjobbat hozzák ki belőled,

akikből töltődni tudsz,

akik motiválnak és bíztatnak,

tehát pozitív hatással vannak rád.

 

Azokra nincs szükséged,

akik csak visszahúznak,

elnyomnak,

és a negatívat hozzák az életedbe.

Lehet, hogy eleinte fájdalmas lesz, de próbáld meg időben felismerni őket és megszabadulni tőlük.

 

Ha a családodban van ilyen személy vagy olyan emberről van szó, aki nagyon fontos számodra,

akkor próbálj meg te példát mutatni és jó hatással lenni rá,

hátha eltanulja tőled a pozitív életszeméletet!

Forrás és a teljes cikk: https://www.bien.hu/egeszseg-es-eletmod/lelki-harmonia/hogyan-maradj-pozitiv-amikor-mindenhonnan-a-negativitas-omlik/

 

Ha nem találsz magadnak
intelligens társat,
egy bölcs és jó személyt, aki
ugyanazon az úton haladna, melyen
te is mész,
akkor menj az utadon egyedül,
mint egy király, aki elhagy egy
legyőzött királyságot,
vagy mint a hatalmas elefánt az
erdő mélyén. (Buddha)

 

,,Ne a könnyeidet törölgesd…, Szabadulj meg azoktól az emberektől, akik fájdalmat okoznak neked!”

 

,,Azokat az embereket őrizd meg az életedben, akik igazán szeretnek, motiválnak, bátorítanak, inspirálnak, erősítenek és boldoggá tesznek téged. A többieket jobb, ha elengeded.”

 

,,Szabadulj meg a negatív emberektől…

Töltsd az idődet kellemes emberekkel, akik értelmesek, akik ösztönőznek és hasonló a gondolkodásúk.

A kapcsolataidnak támogatónak kell lenniük, nem fájdalmat okozónak. Olyan emberekkel vedd magad körbe, akik azt tükrözik, amilyen személyiséggé szeretnél válni.  Válassz olyan barátokat, akik büszkék arra, hogy megbecsülöd őket, akik szeretnek és elfogadnak.

Találj olyan embereket, akik beragyogják a napodat azzal, hogy az életedben vannak. Az idő túl rövid ahhoz, hogy olyan emberekkel töltsd, akik kiszívják belőled a boldogságot. Ha megszabadulsz a negatív emberektől, felszabadítod önmagad, és megélni önmagad az egyetlen igazi út az igaz élethez.”

 

 

,,Amíg nem képes az elutasítás ellenére

boldognak lenni,

addig szükségképpen csak elutasítást fog tapasztalni.

Attól kezdve, hogy elutasítást érez,

felveszi a menekülő maszkját. Egész életében arra törekszik, hogy ne foglaljon sok helyet.

Befelé fordul önmagába testileg és lelkileg.

Egyedül akar lenni.

Minél mélyebb az elutasításból eredő sérülés,

annál erősebben vonzódik olyan körülményekhez,

amelyek között elutasítják vagy ő utasít el valakit.”

 

Ha valaki hadi lábon áll a belső önbecsüléssel,

akkor csak a külsőre támaszkodik, ezzel kompenzál.

Mivel sem a belső, sem a külső önbecsülése nem túl magas ezért nagyon könnyen sebezhető. Ha valamibe belekezd és nem úgy sikerül, ahogy azt elképzelte, könnyen feladja.

A teljesítmény nem annyira érdekli, mint inkább az érzelmi megerősítés, támogatás.

Visszahúzódó, nehezen lát hozzá a problémák megoldásához. Sokszor bátorításra szorul. Magadra ismertél?

Akkor itt az ideje a változtatásnak, mert

hidd el sokkal több dologra képes vagy, mint amennyit kinézel magadból! Ne éld le úgy az életed, hogy csak kis fordulatszámon zötyörögsz.

 

Segítség a változtatáshoz:

Zárd le a múltat! 

Mindenkit érnek kritikák, sérelmek az életben.

Ne engedd, hogy ezek irányítsák az életedet

és, hogy újra és újra feltörjenek benned mások negatív megjegyzése.

Ha folyton másoknak akarsz megfelelni, végül nem jutsz sehova, hiszen mindenkinek úgysem lehet a kedvére tenni.

Csak pozitívan! 

Koncentrálj a jó tulajdonságaidra

és inkább a pozitív visszajelzésekre emlékezz.

Akár nap, mint nap, hangosan is elmondhatod azt miben vagy tehetséges. És nyugi, valamiben mindenki jó.

Próbáld meg tudatosan elfogadni és szeretni önmagad,

mert később a kisugárzásodon is meg fog látszani.

Jutalmazd magad! 

Igenis kicsit legyél önzőbb! Akarj többet!

Merd érvényesíteni a szavad

és nyugodtan jutalmazd meg magad egy-egy sikeres nap után.

És végül: 

A kudarcok után is szeresd magad!

Forrás és a teljes cikk: https://www.bien.hu/egeszseg-es-eletmod/lelki-harmonia/igy-gyozd-le-a-kishituseget-es-valj-onbizalommal-teli-nove/125567

 

 

,,Szinte már elfelejtettük,

hogyan legyünk önmagunkkal is gyengédek és kedvesek, ráadásul a körülöttünk lévő világ sem igazán bátorít erre. 

Legyünk önmagunkkal is gyengédek és kedvesek.”

 

 

Legyünk kíméletesek, jó szándékúak és kedvesek elsősorban a magunk és a környezetünk számára.

 

 

,,A boldog házasság és a boldog élet egyik titka,

hogy az ember arra törekszik, hogy ajándékká váljon.

Nem szabadna magától értetődőnek lennie, hogy valakinek a szívét megnyerted, és most főz, mos, vasal rád, elrakja a szétdobált holmidat, hogy ápolt legyél, jól érezd magad.

Köszönd meg neki! Hálát adhatsz azért is, ha társad meghallgat és megért, nyugtató, bátorító szavai írként hatnak a sebeidre.”

 

 

,,Ha segíteni szeretnél valakinek, ne úgy tedd, ahogyan Neked jó, hanem úgy, hogy neki jó legyen! Kérdezd meg, Ő mit szeretne! Lehet, hogy a legnagyobb segítség, ha egyszerűen békén hagyod. Nem mindig az aktív cselekvésben rejlik a legnagyobb segítő erő!”

 

 

Adjál lehetőséget, teremtsd meg a lehetőséget, hogy a másik ember a szerelmednek, jó embernek, értékes embernek, klassz embernek tartson. (Molnár József)

 

,,Az ember nemcsak a szájával hallgat vagy beszél valamiről, hanem a lelkével is." (Márai Sándor - Az igazi)

 

 

Néhány jó szó felébreszthet, megváltoztatja lelked időjárását.

 

 

Elismerő, dicsérő, bátorító, kedves és szelíd szavak.

Az 5 szeretetnyelv - Egymásra hangolva (Gary Chapman)

Minden ember céljai között első helyen szerepel, hogy szeretteit boldoggá tegye – ehhez pedig tudni kell, hogy mi az, ami a másiknak örömet okoz. Talán megéltük már, amikor egy gondosan kiválasztott ajándéknak vagy egy meglepetésként elvégzett házimunkának társunk nem igazán örült. A félreértések és sokszor a csalódások hátterében az áll, hogy szeretetünket nem a másik személyre szabott „szeretetnyelén” fejezzük ki. Gary Chapman, amerikai keresztény családterapeuta 20 éves tanácsadói tapasztalata alapján 5 szeretetnyelv típust állapított meg: elismerő szavak, minőségi idő, ajándékozás, szívességek, testi érintés.

Amikor nem érezzük a társunk szeretetét, üresség és fájdalom tölt el.
A szeretet nem törli el a múltat, de mássá teszi a jövőt.

Nem is értjük sokszor, hiszen annyira könnyű volt az elején, mi változott?
Hát csak annyi történt, hogy egy kapcsolat elején mindkét fél bőszen használja mind az öt szeretetnyelvet.

Ha szeretetünknek társunk elsődleges szeretet-nyelvén adunk hangot, olyan érzelmi légkört teremtünk, amelyben feloldást találunk múltbeli konfliktusainkra és sérelmeinkre.
………….
Első szeretet-nyelv: Elismerő szavak
A dicséret, a biztató szavak és a kérések sokkal inkább erősítik az önbecsülést, mint a követelések. Bensőséges légkört teremtenek, begyógyítják a sebeket, és a lehető legjobbat hozzák ki a házastársakból.

Második szeretet-nyelv: Minőségi idő
A „minőségi idő" azt jelenti, hogy osztatlan figyelmet szentelünk valakinek.
Amikor csak egymásra figyelünk, vagy közös tevékenységekben veszünk részt, azt fejezzük ki, hogy valóban törődünk egymással és élvezzük egymás társaságát.
A minőségi idő lényege az együttlét. Ez nem csupán fizikai közelséget jelent... Az együttléthez nélkülözhetetlen az egymásra fordított figyelem.

Harmadik szeretet-nyelv: Ajándékozás
Az ajándék a szeretet látható jelképe, akár vásároljuk, akár saját kezűleg készítjük, akár a jelenlétünk ajándékát adjuk. A kapcsolat értékét fejezi ki, és arról vall, hogy törődünk a társunkkal.

Negyedik szeretet-nyelv: Szívességek
Összegzés Ha bírálattal illetjük társunkat, amiért nem tesz meg számunkra bizonyos dolgokat, az arra utal, hogy a „szívességek" szeretetnyelvén értünk.
Tartsuk szem előtt, hogy a szívesen végzett szolgálatokat nem lehet kikényszeríteni; csak szabadon adhatjuk és fogadhatjuk el egymás szolgálatait.

Ötödik szeretet-nyelv: Testi érintés
A testi érintés, mint a szeretet gesztusa, lényünk legmélyén érint meg bennünket. Mint szeretet-nyelv, a kommunikáció hatékony eszköze; a szeretet számtalan árnyalatát képes kifejezni egy futó érintéstől a szenvedélyes csókig.

 

,,Ha írsz, beszélsz valakivel, akkor sugározz-küldj pozitív, csodás érzéseket felé - szeretet, jókedv, mosoly, öröm stb."

 

,,Mindenki arra vágyik, hogy mások megértsék, mit érez, amikor beszél, és ne csak azt, amit mond."  (Dr. Thomas  Gordon)

,,Én” üzenetek és Értő figyelem.

A pszichológiában csak nemrég ismertük fel, milyen hatalmas erő az az érzés, hogy szeretnek: elősegíti test és lélek növekedését, és talán a leghatékonyabb gyógyító erő a testi-lelki sérülések behegedéséhez.

...az elfogadás erről a tájékról származik, de ahhoz, hogy hatékony befolyásoló erőt nyerjen, aktívan kell közölni, kimutatni. Soha nem lehetek addig biztos a másik ember elfogadásában, amíg valamiképpen nem fejezi ki felém. A hivatásos pszichoterapeuta, akinek segítői hatékonysága oly nagymértékben függ az elfogadás kimutatásának képességétől...

Segítségük hasznos volta azon múlik majd, amit mondanak.

A beszéd gyógyíthat, és építő változásokat segíthet elő. De nem akármilyen beszéd. ...meg kell tanulnia közölni-kimutatni elfogadását, és ehhez ugyanazokat a kommunikációs készségeket kell elsajátítania.

Az értő figyelem lényege, hogy a Fogadó megpróbálja megérteni,  mit érez az Üzenő, mit jelent az üzenete. Ezt az értelmet azután saját szavaival megfogalmazza, és az Üzenővel „visszaigazoltatja". A Fogadó nem  küld  saját üzenetet - se értékelést, véleményt, tanácsot, se érveket, elemzést vagy kérdést. Csak azt jelzi vissza, amiről úgy  érzi,  hogy  értelem  szerint  benne  volt  az  eredeti  üzenetben  - se többet, se kevesebbet.

.... Az értő figyelem visszajelzésével az a célunk, hogy ellenörizzük, pontos-e a megértésünk, s egyúttal az üzenő is megbizonyosodhat arról, hogy megértették." - (Thomas Gordon - P. E. T. A szülői eredményesség tanulása)

 

Carl Rogers a humanisztikus szemlélet alapján feltételezi, hogy

megfelelő légkört teremtve, a személyek hozzásegíthetők ahhoz,

hogy személyiségük optimális irányba fejlődjön.

A terápiás tapasztalatokból indult ki, és úgy találta, három viselkedési alapelv fogalmazható meg:

  1. a hitelesség,
  2. az elfogadás,
  3. és az empátia.

Ezek azok az alapvető jellemzők, amelyek a terapeuta viselkedésében

szükségesek ahhoz, hogy a kliens számára megfelelő légkört teremtsen.

Nemcsak a terápiás helyzetben, hanem a tanár-diák viszonyban és

a mindennapi érintkezésben is ezek azok a tulajdonságok,

amelyek segítik a partnert az optimális önfejlesztés elérésére.

 

A hatékony kommunikáció eszközei

Mit használjunk tehát a kommunikációt gátló közlések helyett? Milyen megnyilvánulások se­gítik az őszinte, elfogadó, érzelmileg támogató légkör megteremtését? Olyan közlések célravezetőek, amelyek feltárják a tanár és a diák valós érzéseit, nem mérgezik a tanár-diák viszonyt, és nem tartalmaznak negatív értékelést a gyerekről.

Gordon az ilyen közléseket énközléseknek ne­vezi.

A teljes énközlés három elemet tartalmaz:

 - a bennünket zavaró viselkedés pontos megne­vezését,

 - ennek következményeit ránk nézve,

 - és azt az érzést, amelyet ez belőlünk kivált.

 

 

Érzelmi biztonság, elérhetőség — növeli a biztonságérzést.

 

Az érzelmi tényező az egyik legfontosabb tényező a gyermek fejlődése szempontjából.

 

A bőr érintése fizikai szükséglet, serkenti az idegrendszert, jótékony a fejlődésre.

 

 

Amikor nem a személy a problémás, hanem a viselkedése.

Kommunikáci­ónkban és metakommunikációnkban jelezni kell a gyermek felé, hogy érzékeljük és elfogadjuk, hogy valamilyen problémája van, és emiatt viselkedik problémásán.

Erről az elfogadási alap­ról indulhat a nevelés azon mozzanata, amely arra törekszik, hogy a gyermek megtanulja ki­mondani, megfogalmazni problémáit, s ezáltal szükségtelenné váljék, hogy éretlenebb módon, a viselkedésével fejezze ki azt.

Alapszabály a nevelésben, hogy az érzelmet mindig fogadjuk el, de a zavaró viselkedést kor­látozzuk.

 

Behaviorizmus –Skinner - A környezeti ingerek optimális szabályozása elvezet a gyermek egészséges személyiség fejlődéséhez.

A helyes viselkedést a megerősítő jutalom, a helytelen viselkedést következetes megfelelő mértékű büntetés.

Inger - viselkedéses válasz – megerősítés - viselkedés rögzülés.

 

 

Ha egy viselkedést megakarunk előzni, praktikus, ha még a végrehajtása előtt adjuk a visszajelzést, különben nem elég hatékony a gátlás.

 

 

A megerősítések akkor hatékonyak, ha azonnal követik a viselkedést, különösen ha ezekhez megokoljuk tettünket.

 

 

A mo­dell, illetve a modellek és a megfigyelő jellem­zői egyaránt fontosak abban, hogy az utánzás milyen mértékű lesz.

Amennyiben a modell viselkedését jutalom vagy valamilyen megerősítés követi, akkor a megfi­gyelő hajlamosabb utánozni a viselkedést.

 

Megerősítés - dicséret

Abban legszükségesebb megerősíteni a gyereket, amit jól csinált.                

A gyermek egészséges fejlődé­séhez elengedhetetlenek az elfogadó, elismerő szavak, amelyekkel a konkrét cselekvését, viselkedését dicsérjük.

A szemkontaktus tartása is kulcsfontosságú ilyenkor.

  • Az általános dicsé­retek („Ügyes vagy", „Jól van, szépen dolgoz­tál"), kevésbé hatékonyak, mert a címzett nem tudja meg, hogy pontosan mi az, amit a tanár megdicsért. Az általános dicséretek könnyen elveszítik hatásukat, ha uniformizálttá válnak.
  • A dicséret gyakoriságát a helyzet és a gyerek sajátosságai határozzák meg.
  • Fontos, hogy olyan teljesítményért járjon dicséret, ami a gyerektől erőfeszítést követelt.

A dicséretet időnként kérdés formájában is megfogalmazhatjuk. Pl.: „Mit gondolsz, mi tet­szett legjobban az órai munkádban?" „Nagyon szépen dolgoztál. Tudod, miért mondom ezt?" Az ilyen típusú kérdéseket nehezebb figyelmen kívül hagyni, aminek különösen az alacsony önértékelésű gyerekeknél lehet jelentősége, akik hajlamosak az önértékelésükkel inkongruens dicséretet figyelmen kívül hagyni.

A jutalom, díjazás, megerősítés eszközét szí­vesen alkalmazzák a pedagógusok (és a szülők is), mert az magát a teljesítményt látványosan növelni képes.

A dicséret hangsúlyozza a fejlődést, hasonlít­sa a jelenlegi teljesítmény a korábbiakhoz.

„Tedd dicsérhetővé!"

Olyan helyzetek teremtéséről van szó, amelyek során a másik dicsérhető módon tud viselkedni. Sőt probléma esetén ezek után a helyesen alkalmazott elismerés - amellyel nem őt dicsérjük és ismerjük el, hanem a konkrét cselekvését a lehető legtermészetesebb módon - megszakíthatja a problémás viselkedési láncot. Mindez akkor sikeresebb, ha kezdetben gyakrabban dicsérjük a kívánatos viselkedést, majd csak részlegesen alkalmazzuk az elismerést, s ha nem vesszük el a dicséret erejét a hozzá adott prédikálással.

Forrás: Pszichológia pedagógusoknak (szerk. N. Kollár Katalin, Szabó Éva)

 

,,A dicséret motivál, erőt és bátorságot ad az új feladatokhoz, ösztönöz.

Ezt meg kellene szívlelnie a családtagokkal, barátokkal és munkatársakkal folytatott mindennapos kapcsolatokban.”

 

Amit kell tennünk ahhoz, hogy a másik ember jól érezze magát.

Érezze fontosnak magát.

1. elfogadás, 2. megbecsülés, 3. helyeslés, 4. csodálat, 5. figyelem.

 

 

  1. Fejezd ki magad színesen, szinte festői módon. ,,A "napos délután" helyett például mondhatsz olyasmit, hogy "szívet melengetően napos délutánunk volt, olyan, amikor az ember örül, hogy él.”  (3) jelzők és határozók, mellékmondat, (kötőszavak, fokozás, szinesztézia, hasonlat), (ki, mit, mikor, hol, miért, hogyan, mivel), (forma, minőség, hang, mennyiség, szín), Kényeztető szeretet, gyönyőrű(en), dalolva, virágzó, halk, lágyan, lágy, krémes, fehér tökéletes habbal. (Minél több részlet és érzés… érzék szavak és /+ fogalmi szavak, ,,komplex-érzés”…n-dik érzés).
  2. Vessző, pont hangsúlya. ,,Aki gyorsan beszél, - bizonytalan.”
  3. Hasüregi és teljes hosszúságú mély, lassú légzés.
  4. Te irányítsd a beszélgetést.
  5. Amit kisugárzol az a lényeges (erő, szeretet, bizalom, önbizalom, magabiztosság, stabilitás, határozottság, ,,jó vagyok”, boldogság, őszinteség, ,,szerethető – izgalmas vagyok”, helytállás, helyzetkezelés, tudás).

 

Nőként, anyaként igyekezz a legjobbat adni a férjednek és gyermekednek,.. érezze jól magát nagyon veled, ..s hozd ki a legjobbat a férjedből és a gyermekedből. Férfiként, férjként igyekezz a legjobbat adni a feleségednek és gyermekednek, ..érezze jól magát nagyon veled, ..s hozd ki a legjobbat a feleségedből és a gyermekedből. (Molnár József)

 

 

,,Az önbe­csülés fokozása a másoktól kapott pozitív érté­kelésből, elfogadásból, elismerésből, illetve a sikeres cselekvés eredményéből származhat.

 

Tanulással, gyakorlással, fejlesztő eszközökkel segíthető az érés.

 

Szülői gondoskodás, érzelem, kapcsolat minősége nagyon fontos, lényeges a fejlődéshez

 

A gyermeki viselkedészavarok és lelki problémák hátterében legtöbbször a szülő-gyerek zavara áll.

 

Az érzelmi tényező az egyik legfontosabb tényező a gyermek fejlődése szempontjából.

 

A szülő jólléte, magabiztossága jó minta a gyerek számára.

 

A problémákkal, nehézségekkel küzdő szülő nem tud elég jó érzelmeket adni.

 

Ha a szülő fogékony, gyorsan segítő, empatikusan, érzékenyen reagál a gyermekre, így okosabb, jobb kapcsolatok, irányítóbb, jobb tanulási kedv, hatékonyság.

 

Az egészséges fejlődéshez a gyereknek szüksé­ge van arra, hogy tudja, mit csinál jól, és mit rosszul. De azt is éreznie kell, hogy jó, hogy él, hogy ő egy fontos és szerethető személy, akire szüksége van szüleinek, társainak. A szülői vi­szonyulás egyik leglényegesebb eleme, hogy tud­ja-e közvetíteni gyereke iránti pozitív érzelme­it.

 

A bőr érintése fizikai szükséglet, serkenti az idegrendszert, jótékony a fejlődésre.

 

 

 

A legjelentősebb befolyásolt kifejtő környezeti tényezők:

-   elsődleges szocializációs közeg (család),

-másodlagos szocializációs közegek (óvoda, iskola, barátok, rokonok, kortársak),

-életmód, életstílus, tevékenységek, aktivitá­sok köre.

 

 

A komoly, kihívást jelentő, de reá­lis elvárások fontosak, mert ezek motiválnak igazán!

A pozitív klíma, az együttműködés, az elfoga­dó közösség, a társas támogatás és facilitáció, a csoport motiválóereje olyan háttértényezők, melyek a tanulási motivációt képesek növelni. Mindezek kialakításában a döntő szerep a tanáré.

Természetesen nagyon sok tényezőtől függ, hogy egy gyerek szeret-e iskolába járni, ez nem­csak a tanárokon, az iskolán múlik. Ám sokat jelenthet a megfelelően kialakított tanulási kör­nyezet, a jó társas légkör, a személyes tanár-di­ák kapcsolat. Az iskola mint szervezet normái, értékei (lásd rejtett tanterv!), az irányítási és ve­zetési struktúra, a szabályok, az értékelési rend­szer szintén olyan tényezők, amelyek hatással vannak.

Nem kétséges, hogy az a gyerek, aki szeret iskolába járni, nagyobb kedvvel tanul.

Család befolyásolja a tanuláshoz a viszonyt. Aktivitást, érdeklődést, versenyhelyzet elviselése.

Amennyiben a gyermek jól érzi magát az iskolában, akkor javul a tanulmányi teljesítménye, védettebb lesz azoktól a káros hatásoktól, amelyek rövid és hosszú távon veszélyeztetik a gyermek testi-lelki egészségét.

A tanulás alapfeltétele a szorongásmentes légkör.

Az iskolai teljesítmények egyik fontos meghatározója az énkép pozitív vagy negatív jellege.

Bizonyos játékok, mint például a sakkozás kifejezetten serkentik a gondolkodás fejlődését.

A nagymozgások fejlesztését szolgáló játékok hozzá­járulnak az iskolaéretté váláshoz, az idegrendszer éréséhez.

 ( - A gyerekeknek ingerekre van szükségük, különben csak lézengenek és unatkoznak. (Jo Frost) - )

 ,,Gazdag „bemenet"  A megismerés minden mai elméletének közös üzenete, hogy a kognitív képességek fejlődésének szempontjából igen fontos az, hogy a gyermek változatos ingerekben gazdag környezetben fejlődhessen.
 

Gazdag „kimenet" • A gazdagság és a sokfé­leség fontossága azonban nemcsak a gyermeket érő tapasztalatok, hanem azok megnyilvánulá­sának oldalán is igaz. Akár érésnek, akár a ta­pasztalatra épülő konstruktív folyamatnak te­kintjük a megismerés fejlődését, minél több al­kalmat kell biztosítanunk a gyermeknek, hogy aktívan használhassa tudását, és azt a lehető legtöbb formában nyilváníthassa meg. Ahhoz, hogy a gyermek által sokféle formában elsajátított tudás igazán jól al­kalmazhatóvá váljék, nem egyszerűen gyakor­lásra, hanem minél változatosabb, sokfélébb megnyilvánulási lehetőségre van szükség.

A célirányos cselekvés, ami a végrehajtó működésfunkciója: nemcsak az információk feldolgozásának erőfeszitéses megismerési (figyelmi, emlékezési) szempontjaitól függ, hanem az érzelmi rendszertől is. A negatív érzelmek (magas félelmi realctivitás, impulziv agresszivitás) és a feladatokkal kapcsolatos negatív érzelmi értékelés a feladatok abbahagyásához vezethet.

A bonyolultabb, több kognitív erőfeszítést igény­lő problémák megoldása (azaz a problémameg­oldó gondolkodás, a megértés, a tapasztalatok aktualizálása és transzferálása) csak alacso­nyabb arousalszinten és főleg szorongásmentes állapotban várható.

A negatív érzelmek (magas félelmi reaktivitás, impulzív agresszivitás) és a felada­tokkal kapcsolatos negatív érzelmi értékelés a feladatok abbahagyásához vezethet, amíg a sze­rencsésebb érzelmi értékelés és elvárás a feladat­ba való belemerülést és kitartást eredményez.

Külön hangsúlyozzuk az iskola és az otthont környezet tárgyi-környezeti feltét­eleit: a túlzsúfolt otthoni vagy iskolai környezet, az iskola és a lakókörnyezet struktúrája, a helyi­ségek berendezése, szellőztethetősége, megvi­lágítása, az udvar nagysága, a környék levegő-és zajszennyezettsége stresszforrásként nagyon megnehezíthetik vagy, épp ellenkezőleg, meg­könnyíthetik a tanulást.

 Azonban a túlzott és különö­sen a kóros fáradtság kialakulását el kell kerülni. Ennek érdekében a érdemes a gyerek számára kialakítani otthon és az iskolában is egy értelmes napirendet, amely­ben kiegyensúlyozottan biztosított a tanulás-, a játék-, a szórakozás- és az alvásidő. Ez a rende­zettség segít a szervezet alább tárgyalásra kerü­lő különböző biológiai ritmusainak beállításá­ban is, tehát nemcsak a fáradtságot kerüljük el általa, hanem egy pozitív önerősítő fejtheti ki hatását: nyugodtabb alvás és kiegyensúlyozot­tabb tevékenységek alakulnak ki.

Legalább ilyen lényeges, hogy a tanár ész­revegye és orvosolja saját fáradtságát is, hiszen amellett, hogy a kimerültség a tanulókkal való negatívabb bánásmódot eredményez és a taná­ri hatékonyságot is rontja, kiégéshez a tanár egészségé­nek és életminőségének romlásához is vezethet.” Forrás: Pszichológia pedagógusoknak (szerk. N. Kollár Katalin, Szabó Éva)

 ,,Ha az ember kipihent, nem tud mást tenni, mint tanulni, fejlődni.” (Molnár József)

Az alkotáshoz elengedhetetlen a nyugalom, a biztonságos háttér. (Illényi Katica)

,,A tanulás alapfeltétele a szorongásmentes légkör.”

,,Ha az ember kipihent, nem tud mást tenni, mint tanulni, fejlődni.” (Molnár József)

            A szeretetteljes légkör az otthonodban, megalapozza az életedet! (Tendzin Gyaco, a XIV. dalai láma)

 

 

,,Antilop” kell, hogy a gyerek zseni legyen.

Egyszer már megírtam és azóta többször visszahallottam azt a példát, hogy a gepárd a leggyorsabb állat. 110 km/óra sebességgel tud futni, de csak akkor, ha ott van előtte az antilop. Ha nincs, akkor nem fut ilyen gyorsan, mert minek. Ha állatkertben van a kis gepárd, és ott etetik, akkor soha nem fut 110 km/óra sebességgel, mert 30 km/óra sebességgel is eléri a táplálékát. Nekünk az a dolgunk, hogy az ,,antilopot” biztosítsuk ahhoz, hogy a ,,kis gepárd” kénytelen legyen – és öröme is teljék benne – 110 km/órával futni.” - (Dr. Ranschburg Jenő)

 

 

Affirmációk (pozitív megerősítések használata)

,,Ha gondolatainkkal szeretnénk önbizalmunkon segíteni vagy vágyainkat beteljesíteni, azt pozitív megerősítések (szaknyelven affirmációk) folyamatos ismételgetésével tehetjük meg.

Ugyanis a pozitív megerősítés, mint nevelési módszer arra épít, hogy az emberi agy ugyanúgy megérti és megjegyzi a szabályokat, ha csupán a biztató, dicsérő szavakat hallja, és ráadásul (a jobb agyfélteke segítségével) egy pozitív érzelem is fog társulni a tanuláshoz. Tehát az az elvem, hogy mindig járjon egy jó szó, egy mosoly, egy köszönöm szépen, ha tett a tanuló ennek érdekében”

 

 

A pozitív megerősítések segítségével saját magunkat tudjuk pozitívan „programozni”.

Általuk megerősíted személyiségedet, átalakítod régi rossz beidegződéseidet, szokásaidat és önmagadnak teremthetsz a segítségükkel.

Sőt, rendszeres ismételgetéssel segíthetnek elérni nagyobb életcéljaidat is.

Bármilyen pozitív töltetű kijelentést lehet megerősítésként használni.

A tudatalattinkra gyakorolt hatás nem marad el, és meglátjuk, hamarosan beindul a pozitív változás!

Csupán olyan kifejezést kell találnunk, ami kizárólag kellemes érzéseket kelt bennünk, és a gondolat maga is örömmel tölt el minket

Ha rendszeresen a kijelentés tartalmára gondolunk, újra és újra a boldogság érzése fog hatalmába keríteni, és testünkben máris elindulnak az öngyógyító, segítő folyamatok.”

 

,,Fontos szerepe van önmagunk buzdításának

és annak, hogy pozitív ,,párbeszédet” folytassunk magunkkal.

A legsikeresebb sportolóknál mindvégig szól a fejükben az a bizonyos buzdító hang.”

 

A bátorító önszuggesztió (például: tudom, hogy képes vagyok rá vagy örömmel és higgadtan teszek eleget a felada­tomnak) az első és döntő lépés afelé, hogy építsük az önbizalmunkat, fokozzuk a teljesítménymotivációt, és jelentős mértékben javítsuk az összpontosítási képességünket. (Helene Walterskirchen)

 

,,Ne feledjük, hogy a valamire való odafigyelés is viselke­dés, elvileg hasonló minden más viselkedéshez. Gya­koriságát és valószínűségét befolyásolhatják a megerősítéses kontingenciák. Ha jutalmat várhatunk azért, hogy valamire nagyon odafigyelünk, akkor nyilván nagyon oda fogunk figyelni. Tehát a megerősítés befolyásolhatja azt a tevékenységet, amitől az elsajátítás függ. …Ha megfigyelünk valakit, aki olyan, tevékenységet végez, amit megerősítés követ, valószínűbb, hogy mi magunk is hasonlóan cselek­szünk.”

 

A tehetséges gyerekek affektív jellemzői:

  • Fejlett igazságérzet: a tehetségesek igazságér­zete korán megmutatkozik, problémák forrásá­vá válhat, például, ha a tanár nem tudja felállí­tani és megvédeni az iskolai és osztálybeli rend­szabályokat.
  • Humorérzék: a tehetséges tanuló jobban tuda­tában van a mindennapok abszurditásának, többnyire képes ezt könnyűszerrel venni, s ez egyúttal pozitív énképhez is vezethet,
  • Érzelmi intenzitás: a tehetséges emberek gyakran élnek át intenzív érzelmi élményeket, emiatt nemegyszer túlérzékennyé is válnak.
  • Maximalizmus: általában sok energiát fektet­nek be tevékenységükbe, hogy mindent tökéle­tesen végezzenek, s megzavarodhatnak, ha ők vagy környezetük hibázik.
  • Sok energia: a tehetséges gyerekeknek sok az energiájuk, ez sokszínű tevékenységükben is megnyilvánul, s ugyanakkor több feladatot is tudnak megoldani kevesebb idő alatt.

Kötődés: a tehetségesek nemcsak az emberek­hez, de szakmai tevékenységükhöz is erősen kötődnek, ennek eredményeként feladataikat nagy elmélyüléssel oldják meg. (N. Kollár Katalin - Szabó Éva - Pszichológia pedagógusoknak)

 

 

,,Add gyermekednek a tudás, a kreativitás és a kíváncsiság hármas szuperképességét.”

 

„A jó alsó tagozat szeretetteljes, biztonságot és örömöt adó közösség.”

 

 

 

,,Teljességgel hasztalan a múlt miatt aggódni - hiszen tudnunk kell azt, hogy mindenki (minket is beleértve) minden élethelyzetben a tőle telhető legjobb módon cselekszik, az abban az adott pillanatban rendelkezésére álló tudásának, vagy bölcsességének megfelelően.

Mindannyian egy bizonyos programozottság termékei vagyunk, és hajlunk arra, hogy ennek megfelelően cselekedjünk.

Ha sajnálod, hogy a múltban valamit éppen úgy tettél, jusson eszedbe, hogy akkor képességeidnek megfelelően cselekedtél; ezután mondj köszönetet az ebből tanultakért és haladj tovább. Ugyanakkor vésd eszedbe azt, hogy minden igazságtalanság, melyet ellened mások elkövettek, az ő adott programozásuk eredménye volt.

Neheztelni valakire / akár önmagadra megterhelő, elvonja az energiád. Miért fektetnél energiát egy negatív érzés folyamatos fenntartásába, ahelyett, hogy pozitív célra irányítanád?

A reiki energia alkalmazásával a legerősebb harag is feloldható.

Bármely hasonló epizód elején, a legjobb nem reagálni, hanem szeretetet sugározni magunkból. Nehéz dühöngeni, ha az ember mosolyog közben.

Ha zavar valami, engedd el a vele járó stresszt, közelebb fogsz kerülni a valódi megoldáshoz!”

 

Az eredményesség kulcsa abban rejlik, hogy a napjaid túlnyomó részében mi az, mi magasabb szerepet játszik. (Boros Bea)

 

Nem az a lényeg, amit néhanapján megteszel, hanem amit nap mint nap elvégzel. (Jenny Craig)

 

   

,,A szabály röviden a következő:

Ha sokszor egymás után pontosan ugyanúgy cselekszel, mint azok, akik sikeresek lettek, előbb-utóbb te magad is garantáltan sikeres leszel.

Vagy megfordítva, ha nem azt teszed, amit a sikeresek, te se számíts sikerre. A siker nem a véletlen műve. Nem szerencse, hanem tervezett munka eredménye." (Brian Tracy)

 

 

Egy szokás kezdete olyan, mint egy vékony cérna, ám minden alkalommal, amikor a cselekvést megismételjük, erősítjük a fonalat, újabb és újabb szálat adunk hozzá, amíg végül egy jókora kábel nem lesz belőle, és visszavonhatatlanul megköti a gondolatunkat és cselekvésünket. (Orison Swett Marden)

Azt sugárzod magadból, amit a lelkedben, önmagadban átélsz. Ami benned történik, az árad belőled. Akiben öröm él, abból öröm árad. Derű. (Müller Péter)

“Ha lelked nyugalmat áhít, add meg neki: a dolgokat, amelyek kívül vannak, hagyd kívül, hogy szép életet élhess.” (Tatiosz)

,,Ha nem tanulsz a hibáidból, felesleges elkövetned őket”